Mumbling #6 – Social Media

Do you know that social media is a social thing, not your own private stuff? I almost can’t stop my self from laughing every time I hear or read a defensive sentence such as “this is my account, I can do whatever I want with it, if you all feel uncomfortable, feel free to unfriend/unfollow/unshare or that kind of words.” If you really think that your account is your private space, try to lock your account and just befriend someone close to you. Your choice to open your account means that you have agreed the social term and condition, the second you create your account. Everything that you’ve posted online, it went to all corner of this universe and EVERYONE can access it freely. BE RESPONSIBLE of all your post/status/photo/any kind of it for leaving our world a much better place to stay. I don’t suggest to fake your post, but if you post it, it means that you are ready for all the consequences that come with it. NEVER blame others if they don’t approve your posts, everyone has their own preferences, just like you. We have the same rights. Your account will never be only about you in this cyber world.



6 Comments

I am wondering, is there any privacy in social media? segala sesuatu bisa bocor.. apalagi yang di share ke internet. setiap akan menulis, jadi harus berpikir ulang: seseorang yg aku bicarakan akan membacanya suatu saat. entah itu anakku, temanku, suamiku, dll.. tentu kita tidak ingin membuat mereka sedih kan?

Jadi kk mencoba utk melakukan ini: “tulislah yang baik atau tidak sama sekali” -> plesetan dari bicaralah yang baik atau diam :p

.
.
.
.
itu kalau lagi waras, Tha.. kalo engga juga mungkin keluar deh segala kegalauan dan di share ke seluruh dunia. hahaha 😀

Reply

Hahaha.. Itu dia kak.. Kalau udah “kegalauan” yang bicara mah udah susah.. Tapi selama masih santun mah lanjut ya kaak.. Hehehee

Reply

Exactly kak Ama..
Nice Quote itu..
“Tulislah yang baik atau tidak sama sekali”

Kalau galaunya bisa dipertanggung jawabkan mah lanjut aja kaaakk.. 😀 soalnya tata mood nulis keluarnya kalau galauuu… Hahahaha

Reply

bagus tu tha.. kayak kata si raisa pas ngejuri di indodol, “galau itu harus menghasilkan” -> dia bikin lagu.. tha bikin puisi.. jempoool 🙂

Reply

hahahahhaa.. kalo kak ama bikin masakan enak.. itu lebih jempol laaagiii.. 😀

Reply

kecuali yg itu, Tha.. masakanku kacau kalo bad mood. ahahahaa 😀

Reply

Leave a Reply

Skip to toolbar